Sabtu, 13 Februari 2010

Pergi Tak Kembali

Sesungguhnya setiap yang bermula pasti ada yang mengakhiri
Yang hidup akan mati
Yang muda akan tua
Tiada yang kekal abadi

Setiap kelahiran kita sambut dengan gembira. Majlis meriah diadakan. Doa dan harapan yang menggunung buat si kecil. Bisikan merdu dan lafaz yang lembut diiramakan ke telinga bayi. Namun tiada yang dapat melawan kesedihan andai seseorang yang kita sayang pergi buat selama-lamanya.

Takziah diucapkan buat ahli keluarga Wa Itom yang telah pergi buat selamanya pada Januari 2010. Sesungguhnya pemergiannya amat dirasai lantaran allahyarham seorang yang ceria dan sihat.

Penghujung Januari 2010 menyaksikan janji Tuhan tidak dapat dihalang. Pada usia 50an, Mok telah pergi buat selamanya meninggalkan 7orang anak. Penyakit kanser yang dihidapinya ternyata dijadikan Allah sebab untuk diambil nyawanya. Semoga Allahyarham bersemadi dengan bahagia di sana.

Tarikh 11 Februari 1020 (12.20-1230 am) merupakan tarikh yang amat mendukacitakan buat diriku dan sahabat yang lain. Salah seorang teman sejurusan telah pergi buat selamanya. Allahyarham Khairul Azizie Sidek atau lebih dikenali sebagai Jiji telah mengadap Ilahi. Pemergiannya yang tidak disangka-sangka lantaran usianya yang masih muda belia. Arwah merupakan pendebat, penari dan sahabat yang ceria. Mengenali dan seterusnya menjalin hubungan persahabatan akan terus menjadi kenangan yang tidak mungkin dapat dilupakan buat warga SFROST.

AlFatihah buat kesemua allahyarham....Semoga allahyarham dicucuri rahmat, dilapangkan kubur mereka...


Tiada ulasan: