Selasa, 16 Februari 2010

Hari Valentine Buatku

Assalamualaikum...

Jeng jeng jeng...

Apa makna hari valentine buat ku nok sik penah bergerek tok?

Ada orang madah haram hukumnya nyambut Valentine's Day.

Ada madah gik valentine tok sebenarnya hal Kristian vs Islam...Entahlah. Sik tauklah nak ni nak benar. Bukan apa, benda mun sik ada itam putih ngesah sesuatu cerita, mun kita cayak kelak ujung-ujung mewujudkan ketaksuban dalam diri...Lagipun Islam ngajar kita hanya mempercayai bukti yang sahih, sikda keraguan dalamnya. Macam kita di mahkamah juak eh. Waima salah taip nama pun, kes boleh meragukan. Defendan pun boleh menang tegal salah nak kecik ya.

Apa-apa pun tentang Hari Valentine tok, bagi aku...pasti ada sesuatu.

Sesuatu itu adalah HARI MEMBELAH BELAH! sik kesahlah ya ari apa pun. Benarlah kata nak madah, setiap kejadian pasti ada hikmah di sebaliknya.

Walau ada nak anti-Valentines day, aku mok juak madah yang hari ya banyak nulong aku.

Walupun dah beberapa hari dah lalu, masih juak itok ngan mega sale ria. Sale sampe 80%, sapa nak sik nak geram! Lagipun orang nak sambut benda tok, bukannya shopping gilak pun. Nak shopping yang adalah orang nak sik sambut sebab nya gago mok shopping. Sikda masa nya nak nyambut sebab leka gik nak milih barang murah dan berjenama...Mena sik,yu?!

Selain ya, hari tok juak ditunggah Hari Kekasih.

Kelaka hal kekasih, lom penah gik koh ku merasa nak bercan ka tengah bercan. Sik minat. Cukuplah Allah bagiku untuk segalanya.

Bila kita dah madah cukup Allah, maka cukuplah segalanya...Mun terdetik di hati kita madah cinta kat sesuatu tanpa diselitkan bersama cinta Allah dan rasulNya, maka sikda makna nya cinta ya.

Camya la aku. Bila aku cinta kat sahabat-sahabatku melebihi cinta ku pada Allah dan rasul, maka aku akan cepat-cepat meninggalkan sahabatku ya.

Cinta aku pada makbapak. Cukup Allah mengetahui nya. Sebab aku percaya Allah akan menyampaikan cintaku kepada makbapak.

Cinta pada ahli keluarga gia juak.

Apa sebenarnya cinta buat aku?

Aku ada maksud tersendiri. Tapi bila mun nya dah masuk bab-bab nak bekeluarga tok, aku sik dapat nak madah apa-apa. Sebab aku sedar aku sik mampu gik dan aku langsung sik da ciri-ciri ke arah ya. Kiranya aku percaya hukum nikah atas diriku adalah makhruh. Iaitu aku belum mampu fizikal dan mental dan belum ada berkeinginan untuk berdamping dan didampingi sang lelaki bergelar suami. Mun aku maok juak nak nikah, boleh menimbulkan masalah pada kemudian hari. Sebabnya gik, aku masih pelajar, belom ada duit dirikpun. Aku masih gik bergelar anak yang terlalu manja, belum bersedia maok memanjakan orang lain. Dan yang penting mental aku tok nak belom sedia gik. Mun nak bahasa kasarnya, aku tok sik bernafsu ke arah ya. Sik da keinginan...Buat masa tok.

Dan aku pun sik maok miker benda-benda gitok. Bagus gik aku mike apa ku nak polah k nyuroh keluargaku suka terutamanya mak ngan bapak

Tiada ulasan: