Selasa, 16 Februari 2010

Bila Tiba Masa ku

Saat-saat yang berdetik
ku hitung hari-hari yang berlalu
sebuah irama menarik
tentang dia dan aku

Langkah kaki menuju
pulau cita dan harapan
semakin lama semakin laju
tapi apakah dapat ku gapai impian

Aku alpa dan terus terleka
dalam melangkah aku menyinggah
hingga lupa jalan yang mana
aku semakin layu dan termengah

Janji aku adakala dimungkiri
kata aku ada masa dibohongi
hati ini seakan mati
walau jasad masih berdiri

Utuh dan teguh bersama-sama
bukan makna untuk selamanya
tiba masa tak tahu bila
akan tamat kisah sang pujangga
kerana akulah pujangga
yang lupa dan leka
akan janji Tuhan nya
hanyutlah aku bersama cita

bila tiba masa itu
akankah aku mampu
melafazkan ikrarku dulu
atau mungkin aku
bersemadi bersama janji palsu
aku dan dulu

Tiada ulasan: