Jumaat, 12 Jun 2009

Diploma:Syukur...Lepas tu?

Penantian selama hampir sebulan selepas selesai peperiksaan terakhir di UiTM Smarahan telah berakhir. Meskipun keputusan peperiksaan agak menurun berbanding semester sebelum ini, aku tetap bersyukur...Gelaran Anugerah Dekan yang ku pegang sepanjang semester lepas ternyata bukan milikku lagi setelah aku memperolehi 3.29 sahaja. Syukur...Sekurang-kurangnya aku berjaya menamatkan Diploma Sains dengan jayanya tanpa ada catitan kesalahan disiplin di sana...Alhamdulillah

Selepas ini, aku akan menanti lagi untuk keputusan kemasukan ke universiti untuk pengajian Sarjana Muda...Mudah-mudahan tawaran yang bakal ku terima nanti akan memberikan harapan baru untuk aku terus berjaya.

Buat kawan-kawanku semua, semoga kalian berjaya dan bahagia selalu. Buat rakan yang pernah menjadi teman sebilik denganku, "Kamek suka gilak sebilit ngan kitak.Selalu nulong kamek".Buat rakan-rakan sekelas, "Kamek mok mintak maap sebab kamek sik bgaul gilak ngan kitak orang. Bukan lawa,pi kamek malu. Kamek kan pemalu ngan pendiam.Hehe".

Kegagalan bukan hukuman...Buat rakan-rakan yang kurang bernasib baik, selamat berjuang. Jangan putus harapan...Kerana aku juga pernah berada di tempat kalian. Bukankah aku juga pernah menjadi 'otai repeaters' semasa kita berada dalam sem 1-4...?Haha...Ketawa bukan masud mengejek, cuma tercuit di hati ini tentang betapa aku ini amat 'terkenal' kerana sering gagal dalam subjek fizik...

Lepas ni, aku nak jadi lebih tekun, gigih dan tabah bagi meneruskan kehidupan sebagai seorang pelajar seterusnya menunaikan tanggungjawab sebagai anak dan yang paling utama sebagai muslimah sejati. Kali ini bukan pointer tinggi yang aku dambakan tetapi pehaman yang tinggi dalam setiap mata pelajaran...Aku berkira-kira mahu menjadi ahli perniagaan selepas tamat pengajian nanti. Ladang Sapi jadi taruhan. Ternakan arnab jadi igauan...Hehehe.Insya Allah

Tiada ulasan: