Khamis, 11 Mac 2010

SPM 2009

Lupa pula saya bahawa keputusan SPM 2009 diumumkan hari ini. Sebetulnya ukan lupa tapi tak tahu. Maklumlah, sudah 6 tahun meninggalkan alam persekolahan. Tambahan pula tiada ahli keluarga terdekat yang masih bersekolah. Jadi, kisah budak sekolah sudah kurang menjadi perhatian saya.

Tengah hari tadi, saya mendapat mesej daripada sahabat saya, Daie. Dia teruja dan gembira kerana adiknya mendapat semua A dalam peperiksaan SPM yang didudukinya tahun lepas. Dan saya semestinya lebih teruja kerana adiknya merupakan pelajar sekolah saya dahulu iaitu SEKOLAH MENENGAH SAINS KUCHING. Wah, bukan senanng untuk mendapat semua A andai bukan daripada berkat kerja keras belajar, doa ibu bapa, guru-guru dan lain-lain.

Saya dahulu pun taklah bagus sangat dalam SPM. Syukur mendapat 7A 3B namun masih kurang untuk dibandingkan dengan rakan-rakan yang lain.

Bangga saya pada sekolah membuatkan saya sentiasa mendoakan agar semua pelajar yang bersekolah di SEKOLAH MENENGAH SAINS KUCHING agar sentiasa cemerlang.

Ingatlah akan moto sekolah kita

ENTER TO GROW IN MIND, BODY AND SPIRIT
SERVE BETTER TO GOD, COUNTRY AND FELLOWSHIP
MENYUBUR DALAM MINDA, JASAD DAN ROHANIAH
BERBAKTI PADA TUHAN, NUSA DAN BANGSA

Semoga kita semua terus berusaha, maju dan berjaya selalu.

Tiada ulasan: