Khamis, 13 Mei 2010

Siapa Peter?

Semalam, kawan saya bertanyakan saya mengenai sebuah laman web, manatahu saya tahu tentang kewujudan laman web tersebuat.

Laman web tersebuat ialah www.peteranswers.com. Tidak pernah saya mendengarnya. Lantas, saya bertanya tentang keistimewaan laman web tersebut sehinggakan dia bertanya saya.

Katanya, laman web tersebut merupakan sebuah laman web berasas Virtual Tarrot, iaitu untuk meramal sesuatu. Kita boleh bertanya apa sahaja termasuk nama kita sendiri, dan Peter akan menjawabnya dengan betul. Takjub seketika saya mendengarnya. Menurut kawan saya, Peter berjaya menjawab hampir semua soalan yang berikan termasuk nama penuhnya. Lebih mengujakan, Peter tahu apa yang dia dan rakannya buat pada ketika itu, dan pada hari sebelum itu. Nak dijadikan cerita, kawan saya itu bersama rakannya sedang menanti untuk kereta mereka siap untuk diservis. Ternyata Peter mampu menjawab adakah kereta mereka sudah siap dan di makah kereta mereka. Jawapan yang diberikan Peter sangat tepat.

Namun, kelemahan Peter ialah dia kadang-kadang tidak mahu menjawab soalan sesetangah orang. Ini kerana, selepas mendengar cerita daipada kawan saya itu, saya telah mencuba untuk bertanya kepada Peter. Ternyata Peter tidak mahu menjawab semua solan yang saya berikan.

Menurut kawan saya itu, hal ini mungkin sdisebabkan kepercayaan seseorang. Kebetulan, terdetik di hati saya untuk tidak langsung mempercayai Peter dan sekadar mahu menguji kehebatan Peter. Dengan lafas Bismillah... saya bertanya kepada Peter.

Namun, saya percaya bahawa Peter ini merupakan satu ilmu sihir berdasarkan kad Tarots. Bukankah jin dan syaitan berada di mana-mana termasuklah di sebelah kita. Mungkin Syaitan/jin yang menjadi Peter itu tidak mampu untuk menjawab soalan saya kerana saya tidak percayakan kepada mereka. Bagi saya Allah lah segalanya, yang mengetahu apa yang dizahirkan dan apa yang disembunyikan.

Pernah saya bertanyakan Peter sesuatu, jawapannya ada menyebut "We...", yang pada pendapat saya bahawa Peter bukan berseorangan. Mungkin. Wallahulam-Hanya Allah yang Maha Mengetahui

Subhanallah, Alhamdulillah, La ila haillallah, Allahu akbar!

Semoga saya dan kita semua terhindar daripada dosa syirik

Tiada ulasan: